Huurders in opstand tegen de huurverhoging

26 juni 2020

Huurders in opstand tegen de huurverhoging

Foto: SP

Meer dan 20.000 huurders uit heel Nederland hebben zich aangemeld bij de SP actie ‘0 is genoeg’.
In Apeldoorn hebben er zich honderden mensen aangesloten bij deze.

Met de huurders van Mooiland uit Apeldoorn zijn we op woensdag 24 juni naar het kantoor van Mooiland in Ede geweest. Met een zwartboek vol met verhalen van huurders uit allerlei plaatsen die tegen de huurverhoging zijn.

Met inachtneming van de 1,5 maatregel overhandigt Timo ( huurder) uit Apeldoorn het zwartboek en hij vraagt hierbij met klem aan Mooiland om de huurverhoging niet door te zetten. Mensen kunnen het niet meer betalen en komen enorm in de problemen. Hij staat hier voor alle huurders van Mooiland.

Mooiland gaf aan geschrokken te zijn dat er zoveel mensen zich hebben aangemeld en vond het jammer dat Mooiland niet zelf hun huurders kan bereiken voor maatwerk. Waarop Timo aangaf “jullie hebben zelf ook de gegevens van de huurders”. De woordvoerster van Mooiland kon niks toezeggen omdat zij hier niet over gaat, maar neemt dit wel mee om te bespreken.

Wij van de SP Apeldoorn hopen natuurlijk dat Mooiland naar de huurders luistert en dit jaar de huurverhoging niet doorzet. Wij houden Mooiland nauwlettend in de gaten.

Sandra Jagesar

Afdelingsvoorzitter en fractievertegenwoordiger